پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 120070
اجراي سياست‌هاي جديد در بازار کار
تاریخ انتشار : 1393/10/14 15:01:53
نمایش : 1085
معاون وزير کار با تاکيد بر افزايش ورود زنان به بازار کار و تاثير آن بر توسعه کشور گفت: از ظرفيت هاي جديد به منظور اجراي سياست هاي بازار کار استفاده مي کنيم.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، حسن طائي در جلسه امضاي تفاهم نامه ۳ جانبه وزارت کار، سازمان فني و حرفه اي و بنياد ملي تعاون زنان ايران گفت: حضور زنان در بازار کار يکي از شاخص هاي پيشرفت و توسعه اقتصادي و اجتماعي جوامع به شمار مي رود و در تمام جوامع توسعه يافته نرخ مشارکت زنان در بازار کار بالا است.

معاون توسعه کارآفريني و اشتغال وزارت کار اظهارداشت: حضور زنان، يعني جامعه به مرحله اي رسيده که خانم ها از هزينه فايده اي که به دست مي آورند براي حضور در بازار کار تصميم مي گيرند و پس از حضور در بازار کار سطح درآمد جامعه را افزايش داده و همچنين اجازه و زمينه فعاليت براي اين گروه از افراد جامعه به وجود مي آيد.

وي تصريح کرد: زنان پس از ورود به بازار کار امور متداول زنان خانه دار را نيز به بازار مي سپارند به اين معني که فرزندان خود را به مهد کودک مي برند، براي فرزندان خود معلم خصوصي مي گيرند و در کنار درآمد هاي جديد متحمل هزينه هاي جديدي هم مي شوند و اين به يعني کارآيي شدن اقتصاد و قرار گرفتن هر فردي در جاي واقعي خود است که از راندمان بالايي بهره مند شده است.

وي نرخ مشارکت و بيکاري را در جامعه بسيار مهم توصيف کرد و افزود: نرخ مشارکت بالا موجب پايين آمدن نرخ بيکاري مي شود و اين معنا را مي دهد که حضور عده اي در بازار کار جديد اوضاع اقتصادي کشور را بهبود مي بخشد.

طائي تاکيد کرد: نرخ بالاي مشارکت و کاهش نرخ بيکاري موجب رشد و شکوفايي اقتصادي با اهداف و سياست هاي اقتصادي مي شود که اين امر به مفهوم افزايش ظرفيت همکاري بخش خصوصي، دولتي و نهادهاي مدني است.

اين مقام مسئول در وزارت کار بنياد ملي تعاون و توسعه کارآفريني زنان ايران را نيز از جمله اين نهادهاي مدني عنوان کرد و گفت: با امضاي اين تفاهم نامه، از ظرفيت هاي اجتماعي و اقتصادي جامعه براي دستيابي به اهداف و اجراي سياست هاي بازار کار استفاده مي کنيم.

فعاليت ۲۰۰ آموزشگاه فني و حرفه اي ويژه زنان

همچنين کورش پرند؛ رئيس سازمان آموزش فني و حرفه اي کشور نيز از فعاليت ۲۰۰ آموزشگاه فني و حرفه اي ويژه زنان در کشور خبر داد که برنامه ريزي آن از ۴ سال پيش تاکنون انجام شده است.

پرند اين تعداد آموزشگاه را نسبت به گذشته با افزايش رشدي چشمگير عنوان کرد و گفت: حدود ۵۰ درصد از آموزش هاي آن درحوزه بانوان انجام شده است.

وي تصريح کرد: چندي پيش خانم ملاوردي معاون رئيس جمهور در امور زنان در بازديد از سازمان فني و حرفه اي کشور از ۵ طرح ويژه زنان خبرداد و گفت در هفته هاي آينده ميان وزير کار و معاون رئيس جمهور در امور زنان تفاهم نامه اي منعقد مي شود که طرح هاي مذکور را به اجرا مي رساند.

اين مقام مسئول در وزارت کار همچنين از ۳ طرح توسعه و بسط مشاغل خانگي در سطح کوچک و متوسط، توانمندسازي و آموزش هاي مهارت براي روستائيان و مناطق محروم با تاکيد بر توسعه پايدار، آموزش هاي مهارتي و توانمندسازي فارغ التحصيلان و دانشجويان با تاکيد بر اشتغال پايدار در شوراي عالي اشتغال خبر داد.

پرند ياد آورشد: توسعه آموزش هاي فني و حرفه اي ويژه زنان روستايي بر اساس الگوي جديد آسيب شناسي شده در دو استان کشور به شکل پايلوت در حال انجام است که اين الگو را با بنياد ملي تعاون و توسعه کارآفريني زنان ايران پيش خواهيم برد.

وي تصريح کرد: بنياد مذکور در اشتغال فارغ التحصيلان بيکار با تاکيد بر حوزه زنان راهکارهاي اساسي داشته و آموزش توليد بازاريابي و فروش از ديگر فعاليت هاي مشترک دراين تفاهم نامه به شمار مي رود.
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html